IGUALTAT DE GÈNERE


8 de MARÇ: igualtat de gènere avui per a un demà sostenible 

Aquest és el lema que s’ha llançat, des d’ONU Mujeres, per a commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones.  


Punxa en la imatge per accedir a la pàgina.


GENERACIÓ IGUALTAT proposa un repte, a través 12 accions quotidianes, per promoure la igualtat de gènere.

Nosaltres reflexionarem i treballarem amb l'alumnat  el repte de la Corresponsabilitat domèstica.

Punxa en la imatge per accedir a les 12 accions quotidianes que ens planteja ONU DONES GENERACIÓ IGUALTAT: i busqueu la Corresponsabilitat domèstica.

La corresponsabilitat en l’àmbit familiar és

sinònim d’igualtat.


Analitzem entre tots i totes les conseqüències de la falta de corresponsabilitat.


CONSEQÜÈNCIES DE LA FALTA DE CORRESPONSABILITAT.

Per a les dones, si no hi ha corresponsabilitat:

Tenen menor taxa d’activitat laboral.

Tenen el percentatge més gran de contractes a temps parcial.

Quan són mares renuncien a treballs i més als alts càrrecs dins de l' empresa.

Posposen la seua maternitat o hi renuncien.

S’estanca la seua carrera professional.

Pateixen més problemes de salut relacionat amb l’estrés i l’esgotament per la doble jornada de treball.


Per als homes, si no hi ha corresponsabilitat:

Centren en excés la seua dedicació en el terreny laboral.

Dediquen poc de temps a la família i l’atenció a altres persones.

Assumeixen la responsabilitat econòmica de la família.

Perden l’oportunitat d’exercir una paternitat responsable.

Comparteixen menys el temps lliure amb la família.

Deixen de fer activats necessàries per a la vida diària com cuinar, netejar, etc.

 

També podem veure i comentar el següent vídeo. Punxa la imatge.





ACTIVITAT: ANEM A CANVIAR EL CONTE DE LA CAPUTXETA ROJA

Il·lustració de Adolfo Serra.
Il·lustració d' Adolfo Serra

Vídeo conte que visibilitza la normalització de la violència de génere des de la infància a través del conte de “Caputxeta Roja”.

Es pot veure en el vídeo la representació d'un guinyol a parelles d'estudiants a les quals se'ls demana que col·laboren amb el llop per a aconseguir el seu objectiu. Però l'eixida de Caputxeta del conte canviarà el final tradicional gràcies a la col·laboració de les persones que contemplen l'escena.

Objectius:

Visibilitzar la violència de gènere i la cultura de la violència masclista des de l'aprenentatge més primerenc.

Evidenciar la necessitat d'un canvi profund del model de masculinitat que promou i legitima la violència cap a les dones.

Punxa en la imatge per accedir al vídeo.

Caperucita dice NO - #CambiaelCuento - Violencias machistas - YouTube 

 

ALTRE CONTE DE LA CAPUTXETA 

GIANNI RODARI. A ENREDAR LOS CUENTOS

REFLEXIÓ: Amb aquest conte us podeu adonar com de molt xicotets i xicotetes interioritzem els estereotips de gènere!!


-Érase una vez una niña que se llamaba Caperucita Amarilla.

-¡No, Roja!

-¡Ah!, sí, Caperucita Roja. Su mamá la llamó y le dijo: “Escucha, Caperucita Verde…”

-¡Que no, Roja!

-¡Ah!, síRoja. “Ve a casa de tía Diomira a llevarle esta piel de papa”.

-No: “Ve a casa de la abuelita a llevarle este pastel”.

-Bien. La niña se fue al bosque y se encontró una jirafa.

-¡Qué lío! Se encontró al lobo, no una jirafa.

-Y el lobo le preguntó: “¿Cuántas son seis por ocho?”

-¡Qué va! El lobo le preguntó: “¿Adónde vas?”

-Tienes razón. Y Caperucita Negra respondió…

-¡Era Caperucita Roja, Roja, Roja!

-Sí. Y respondió: “Voy al mercado a comprar salsa de tomate”.

-¡Qué va!: “Voy a casa de la abuelita, que está enferma, pero no recuerdo el camino”.

-Exacto. Y el caballo dijo…

-¿Qué caballo? Era un lobo

-Seguro. Y dijo: “Toma el tranvía número setenta y cinco, baja en la plaza de la Catedral, tuerce a la derecha, y encontrarás tres peldaños y una moneda en el suelo; deja los tres peldaños, recoge la moneda y cómprate un chicle”.

-Tú no sabes contar cuentos en absoluto, abuelo. Los enredas todos. Pero no importa, ¿me compras un chicle?

-Bueno, toma la moneda.

Y el abuelo siguió leyendo el periódico.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada