PAT 2N TRIMESTRE

BLOCS DE CONTINGUT I  ACTIVITATS 
PLA D' ACCIÓ TUTORIAL 2N TRIMESTRE



  • APRENDRE A APRENDRE. TÈCNIQUES D' ESTUDI.

Comencem el trimestre realitzant una reflexió sobre què tal ha anat en els resultats de la  primera avaluació per a després pensar una reflexionar i acompanyar a l' alumnat en la recerca i posada en marxa d' estratègies que milloraran la comprensió i l' accés i participació de tots i totes en les classes, com són  les tècniques de treball intel·lectual que utilitzen. 

Us he preparat un panell de Genially que us servirà com a punt de partida per a fer les sessions de tutoria sobre aquest tema.



    L' ÚS DE L' AGENDA ESCOLAR.

L'important és que identifiqueu de manera visual les tasques en l' agenda i aprengueu la rutina d'anotar tots els exàmens, deures, lectures, treballs que s' hagen de realitzar.

L'agenda escolar és un recurs planificador i una eina per a gestionar el temps.

És important tenir una agenda escolar que t' agrade, pots customitzar-la i personalitzar-la! amb noms i cognoms i altres dades d'interès o detalls que et resulten atractius i facen que la sentes teua.

 Com s’ han d'apuntar les tasques en l'agenda escolar? en funció dels terminis de lliurament i no sobre la base del dia en què es produeix la petició. És a dir, hem d'especificar-los que encara que siga hui quan ens han manat una feina o ficat un examen, l'haurem d'apuntar en l'agenda el dia que hagem de lliurar-la o tenir-la feta o fer l' examen i NO el dia que ens ho han demanat.

Què es pot anotar en l'agenda?

  • Deures diaris.
  • Treballs a realitzar.
  • Dates d'exàmens.
  • Dates de lliurament de treballs.
  • Dates d'avaluacions.
  • Període de vacances.
  • Festivitats o celebracions del centre.
  • Activitats escolars i/o extraescolars.
  • Dades del centre, tutor/a, horari de visites, etc. que puguen ser d'interès.
  • Qualsevol cosa que interessa recordar.

Punxa en la imatge i podreu accedir al vídeo.



També teniu la Presentació en format PDF.  Punxa en l' enllaç següent.
 
 

IGUALTAT I CONVIVÈNCIA:  MIGRANTS

 
Amb aquesta activitat de tutoria es pretén a través d’un conte de Gianni Rodari, donar a conèixer els diversos motius pels quals les persones decideixen migrar, refugiar-se o desplaçar-se del lloc on viuen, i les vicissituds i els perills pels quals passen abans de poder arribar a un lloc on viure amb dignitat. Aquesta activitat pretén fomentar el respecte, l’empatia i ajudar a eliminar els comportaments xenòfobs i hostils cap a les persones nouvingudes.

 


  • ACTIVITAT: PROCRASTINAR. 
Busqueu la definició de Procrastinar i fiqueu-ne exemples del dia a dia.

OBJECTIUS CONTRARIS A PROCRASTINAR.
- Busquem la il·lusió.
- Remontem la motivació.
- Augmentem l' ànim i la curiositat.
- Concretem la intenció.
- Pensem en les nostres emocions.
- En fiqueu algun més.

Mireu la següent imatge i comenteu-la traient les vostres pròpies conclusions. 
En quina part del mapa et trobes tu? Dibuixa el teu propi mapa.



11 de Febrer. Dia Internacional de la dona i la xiqueta en la ciència. 


https://11defebrero.files.wordpress.com/2017/11/cartel-286k.jpeg

AUTOESTIMA'T
 
Activitats d' autoestima, autoconcepte i arrels dins del grup-clasase.
 


TOLERÀNCIA I DIVERSITAT. 
EXCLUSIÓ VS INCLUSIÓ.


PER QUATRE CANTONADETES DE RES.
Autor: Jerôme Rullier

Un Llibre  sobre la tolerància i el respecte, la diferència y la exclusió. 

"Cuadradito quiere jugar en casa de sus amigos Redonditos, pero no pasa por la puerta porque… ¡La puerta es redonda como sus amigos! «¡Tendremos que recortarte las esquinas!», le dicen los redonditos. «¡Oh, no! –dice Cuadradito– ¡Me dolería mucho!» ¿Qué podemos hacer? Cuadradito es diferente. Nunca será redondo. "


Punxa en la imatge per a vore el vídeo.



ACÍ PODEU LLEGIR-LO TAMBÉ ENTRE TOTS I TOTES:


PER QUATRE CANTONADETES DE RES


PREGUNTES PER L’ ASSEMBLEA EN CLASSE:

  • Qui es sent quadradet en classe i perquè? Qui es sent cercle?
  • Si et veus cercle...deixes entrar a quadradets?
  • Identifiquem barreres que ens deixen exclosos.
  • Pensem que tots i totes amb les nostres peculiaritats podem entrar en la casa?
  • Creus que hi han molts quadradets?

 

NADARÍN
AUTOR: LEO LEONNI.



Leo Lionni va escriure aquest conte en 1963,  és un conte il·lustrat atemporal i per a totes les edats que ens convida a pensar i a aprendre sobre aspectes essencials de la convivència.

PUNXEU EN LA IMATGE PER A VORE LA PRESENTCIÓ DEL CONTE.



VÍDEO DEL CONTE.



Identifiqueu entre tots i totes les escenes, moments i personatges del conte on es tracten els següents aspectes:

- la diversitat entre tots i totes i el valor i la riquesa de reconèixer  la diferència.

- el companyerisme i la valuositat del treball cooperatiu,

- la resiliència (en reposar-se i enfortir-se després d'una desgràcia), ) i la força de voluntat per a gaudir del que ens envolta malgrat les adversitats que es presenten.

- la superació de les pors passant a l'acció (traçant un pla).

-I com a colofó final: la unió fa la força. Junts i juntes és més fàcil aconseguir els nostres objectius.




  • EDUCACIÓ EMOCIONAL.
“Transitar los adentros” és un viatge interior a través del dibuix. Es tracta d'un projecte de autoinvestigació personal en format de joc gràfic en el qual cal completar les il·lustracions plantejades per la il·lustradora Beatriz Larepa.
L'objectiu d'aquest treball és convidar-nos a la calma, a reconnectar amb nosaltres mateix, a ser conscients de les nostres emocions i pensaments, a recapacitar sobre les coses que de veritat ens resulten importants i a imaginar el món que ens agradaria construir en el nostre futur.
Punxa en la il·lustració per a accedir al quadern d' activitats.



REFLEXIONEM SOBRE L' AMISTAT
AMICS I AMIGUES

És molt rellevant treballar el valor de l’amistat a les aules perquè a partir d’aquest valor, en podem treballar molts d’altres, imprescindibles per saber viure i conviure.

Amb aquesta fitxa podem ajudar a l'alumnat a potenciar el desenvolupament emocional, establint un diàleg constructiu i col·laboratiu al voltant de l’amistat, el respecte, l’empatia, la generositat, el fet de compartir i saber escoltar.





SESSIÓ D' AUTOAVALUACIÓ INDIVIDUAL - 2ª AVALAUCIÓ.

1ER I 2N D' ESO

Anem a fer servir la mateixa Activitat que en la 1ª avaluació per a que l' alumnat puga comparar.

FITXA D' AUTOAVALUACIÓ INDIVIDUAL - SESSIÓ DE TUTORIA 












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada