- APRENDRE A APRENDRE. TÈCNIQUES D' ESTUDI.
Comencem el trimestre realitzant una reflexió sobre què tal ha anat en els resultats de la primera avaluació per a després pensar una reflexionar i acompanyar a l' alumnat en la recerca i posada en marxa d' estratègies que milloraran la comprensió i l' accés i participació de tots i totes en les classes, com són les tècniques de treball intel·lectual que utilitzen.
Us he preparat un panell de Genially que us servirà com a punt de partida per a fer les sessions de tutoria sobre aquest tema.
L'important és que identifiqueu
de manera visual les tasques en l' agenda i aprengueu la rutina d'anotar tots els exàmens,
deures, lectures, treballs que s' hagen de realitzar.
L'agenda escolar és un recurs
planificador i una eina per a gestionar el temps.
És important tenir una agenda
escolar que t' agrade, pots customitzar-la i personalitzar-la! amb noms i
cognoms i altres dades d'interès o detalls que et resulten atractius i facen
que la sentes teua.
Com s’ han d'apuntar les
tasques en l'agenda escolar? en funció dels terminis de lliurament i no sobre
la base del dia en què es produeix la petició. És a dir, hem d'especificar-los
que encara que siga hui quan ens han manat una feina o ficat un examen,
l'haurem d'apuntar en l'agenda el dia que hagem de lliurar-la o tenir-la feta o
fer l' examen i NO el dia que ens ho han demanat.
Què es pot anotar en l'agenda?
- Deures diaris.
- Treballs a realitzar.
- Dates d'exàmens.
- Dates de lliurament de treballs.
- Dates d'avaluacions.
- Període de vacances.
- Festivitats o celebracions del centre.
- Activitats escolars i/o extraescolars.
- Dades del centre, tutor/a, horari de visites, etc. que puguen ser d'interès.
- Qualsevol cosa que interessa recordar.
- ACTIVITAT: PROCRASTINAR.
11 de Febrer. Dia Internacional de la dona i la xiqueta en la ciència.

"Cuadradito
quiere jugar en casa de sus amigos Redonditos, pero no pasa por la puerta
porque… ¡La puerta es redonda como sus amigos! «¡Tendremos que recortarte las
esquinas!», le dicen los redonditos. «¡Oh, no! –dice Cuadradito– ¡Me dolería
mucho!» ¿Qué podemos hacer? Cuadradito
es diferente. Nunca será redondo. "
Punxa en la imatge per a vore el vídeo.
ACÍ PODEU LLEGIR-LO TAMBÉ ENTRE TOTS I TOTES:
PER QUATRE CANTONADETES DE RES
PREGUNTES PER L’ ASSEMBLEA EN CLASSE:
- Qui es sent quadradet en classe i perquè? Qui es sent cercle?
- Si et veus cercle...deixes entrar a quadradets?
- Identifiquem barreres que ens deixen exclosos.
- Pensem que tots i totes amb les nostres peculiaritats podem entrar en la casa?
- Creus que hi han molts quadradets?
AUTOR: LEO LEONNI.
Leo Lionni va
escriure aquest conte en 1963, és un
conte il·lustrat atemporal i per a totes les edats que ens convida a pensar i a
aprendre sobre aspectes essencials de la convivència.
PUNXEU EN LA IMATGE PER A VORE LA PRESENTCIÓ DEL CONTE.
Identifiqueu entre tots i
totes les escenes, moments i personatges del conte on es tracten els següents
aspectes:
- la diversitat entre tots i
totes i el valor i la riquesa de reconèixer la diferència.
- el companyerisme i la
valuositat del treball cooperatiu,
- la resiliència (en
reposar-se i enfortir-se després d'una desgràcia), ) i la força de voluntat per
a gaudir del que ens envolta malgrat les adversitats que es presenten.
- la superació de les pors
passant a l'acció (traçant un pla).
-I com a colofó final: la unió
fa la força. Junts i juntes és més fàcil aconseguir els nostres objectius.
- EDUCACIÓ EMOCIONAL.
Punxa en la il·lustració per a accedir al quadern d' activitats.
És molt rellevant treballar el valor de l’amistat a les aules perquè a partir d’aquest valor, en podem treballar molts d’altres, imprescindibles per saber viure i conviure.
Amb aquesta fitxa podem ajudar a l'alumnat a potenciar el desenvolupament emocional, establint un diàleg constructiu i col·laboratiu al voltant de l’amistat, el respecte, l’empatia, la generositat, el fet de compartir i saber escoltar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada